loading...

مجله اینترنتی کریستال

گردشگری

آخرین ارسال های انجمن

همه ما در طول زندگی روزمره خود در شهر یا روستای خودمان در محل کار، مسیر خانه و …. خلاصه همه جا با صحنه ها و اتفاقاتی رو به رو میشویم شاید خیلی مهم نباشد ولی لحظه ای ما را به توقف و نگاه عمیق وا می‌دارد. که همیشه پس از آن به سادگی از آن عبور می‌کنیم. ولی چرا این لحظات زیبا ولی غیر مهم ثبت نشود؟

بازدید : 774 دوشنبه 14 مهر 1393 زمان : 0:06 نظرات (0)

 

دریاچه آتشفشانی در پارک ملی تانگاریرو

 

دریاچه آتشفشانی در پارک ملی تانگاریرو
Tongariro قدیمی ترین پارک ملی در نیوزیلند، و چهارمین پارک ملی تاسیس شده در جهان است.این پارک دارای 3 کوه آتشفشان در انتهای جنوبی به نام های Tongariro ، Ngauruhoe و Ruapehu است که در سال 2012 فوران کردند و  2 آتشفشان در انتهای شمالی خود دارد که بیش از 20 هزار سال است که در این منطقه به وجود آمده اند. بین هر فوران دهانه های آتشفشانی با ذوب برف ها و باران از آب پر می شوند و دریاچه هایی زیبا را به وجود می آورند.

 

بازدید : 677 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 زمان : 22:42 نظرات (0)

 

خانه ملاصدرا فیلسوف بزرگ قرن 11 که فلسفه اشراق را به نهایت اوج خود رساند در استان قم قرار دارد و عمر ساختمان سرخ رنگ و کاهگلی آن به دوره صفویه می رسد.
 
باید برای دیدن خانه تاریخی ملاصدرا به غرب روستای کهک قم بروید و این خانه تاریخی را در محله چال حمام ببینید. جایی که پیرامون آن را خانه‌های روستایی با بافت معماری مناطق گرمسیری احاطه کرده‌اند.

 خانه تاریخی ملاصدرا,ملاصدرا,مکانهای تالریخی ایران,گردشگری,تور گرشگری

 

بازدید : 899 جمعه 15 فروردین 1393 زمان : 15:00 نظرات (0)

 

جاده یخی,جاده زمستانی Tuktoyaktuk,رودخانه

رودخانه ای که در زمستان تبدیل به جاده می‌شود+عکس
جاده یخی زیر، به این خاطر، به عنوان "جاده زمستانی Tuktoyaktuk" نامگذاری شده که تنها هنگام زمستان قابل تردد می‌شود.
دلیل آنهم اینست که جاده در هنگام تابستان، یک رودخانه است!
رودخانه Mackenzie River Delta ، شهرک قطبی Tuktoyaktuk را به قلمرو شمال غربی کانادا متصل می‌کند و تابستان ها، تنها بوسیله قایق یا هواپیما می‌شود به آن منطقه دسترسی پیدا کرد. اما با یخ بستن رودخانه در زمستان، امکان رفت و آمد خودروها نیز فراهم می‌گردد.

بازدید : 407 جمعه 15 فروردین 1393 زمان : 14:49 نظرات (0)

آیین نوروز فقط به مرزهای ایرانی محدود نیست، همان‌طور که پیشتر‌ها مرزهای ایران زمین این نبوده است. نوروز را این روزها دیگر در بسیاری از کشورها جشن می‌گیرند نه به‌واسطه ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند و حالا نوروز را خاطره ایرانی می‌دانند که اقوامی دردنیا آن را پاس می‌دارند، زیرا پدرانشان آن را پاس می‌داشته‌اند. اکنون نوروز دیگر جهانی شده است.  فارغ از همه ثبت‌های رسمی جهانی یا ملی، این جشن نوزایی طبیعت سده‌ است که جهانی است، جشنی که برکت و روزهای بهتر را نوید می‌دهد و برای سال‌های طولانی است که در میان دیگر ملیت‌ها جشن گرفته می‌شود. ملت‌هایی که برخی در طول این سال‌ها درد و زجر فراوانی را متحمل شده‌اند و نوروز توانسته در میان تمام مصیبت‌ها، نور امیدی بر دلشان بتاباند.  تشابهات فرهنگی ایران با بسیاری از کشورهای اطرافش باعث شده این کشورها همواره یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانیان باشد. برای ایرانیانی که در ایام نوروز به یکی از این کشورها سفر می کنند، بد نیست بدانند که آنها هم می توانند مراسم عید نوروز را در کنار مردم این کشورها جشن بگیرند البته با یادآوری این نکته که تفاوت هایی در آیین آنها و ایران وجود دارد که باید متناسب با آنها برخورد شود.

آیین نوروز فقط به مرزهای ایرانی محدود نیست، همان‌طور که پیشتر‌ها مرزهای ایران زمین این نبوده است. نوروز را این روزها دیگر در بسیاری از کشورها جشن می‌گیرند نه به‌واسطه ایرانیانی که مهاجرت کرده‌اند و حالا نوروز را خاطره ایرانی می‌دانند که اقوامی دردنیا آن را پاس می‌دارند، زیرا پدرانشان آن را پاس می‌داشته‌اند. اکنون نوروز دیگر جهانی شده است.

فارغ از همه ثبت‌های رسمی جهانی یا ملی، این جشن نوزایی طبیعت سده‌ است که جهانی است، جشنی که برکت و روزهای بهتر را نوید می‌دهد و برای سال‌های طولانی است که در میان دیگر ملیت‌ها جشن گرفته می‌شود. ملت‌هایی که برخی در طول این سال‌ها درد و زجر فراوانی را متحمل شده‌اند و نوروز توانسته در میان تمام مصیبت‌ها، نور امیدی بر دلشان بتاباند.

تشابهات فرهنگی ایران با بسیاری از کشورهای اطرافش باعث شده این کشورها همواره یکی از مقاصد اصلی سفر ایرانیان باشد. برای ایرانیانی که در ایام نوروز به یکی از این کشورها سفر می کنند، بد نیست بدانند که آنها هم می توانند مراسم عید نوروز را در کنار مردم این کشورها جشن بگیرند البته با یادآوری این نکته که تفاوت هایی در آیین آنها و ایران وجود دارد که باید متناسب با آنها برخورد شود.

بازدید : 727 پنجشنبه 29 اسفند 1392 زمان : 11:48 نظرات (0)

بهترين نقاط گردشگري جهان در ادامه مطلب+عكس

جام جم آنلاين: موسسه معتبر «لانلي پلانت» كه در زمينه گردشگري فعاليت مي كند، به تازگي اقدام به انتخاب ده نقطه بكر در جهان كرده است كه بيشترين ميزان گرشگر را در ماههاي اخير داشته اند و به عبارت ديگر،‌ بهترين مقاصد گردشگري به شمار مي روند. تصاويري از اين مناظر را مي بينيد. گزارش: محمدرضا نادري منبع: اينترنت

http://www.maraldownload.com/wp-content/uploads/2011/01/Wallpapers-Hawaii.jpg

كل توضيحات و عكس ها در ادامه مطلب

arthaz بازدید : 1876 یکشنبه 30 بهمن 1390 زمان : 10:26 نظرات (0)
درباره ما
مجله کریستال پورتال جامع اینترنتی شامل:اخبار،دانلود،تفریح و سرگرمی،اس ام اس،دنیای مد،موسیقی،فیلم و کارتون،کلیپ،نرم افزار و بازی،آشپزی و تغذیه،کودکان و والدین،فرهنگ و هنر،مذهبی،ورزش،بازار،اسرار خانه داری،سلامت،زناشویی،آرایش و زیبایی،گردشگری،روانشناسی،ابزار وب و طراحی،فروشگاه کریستال،دنیای علم وفن آوری و سایر بخشهای مفید که در اینده اضافه خواهیم کرد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1378
  • کل نظرات : 752
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 12321
  • آی پی امروز : 184
  • آی پی دیروز : 483
  • بازدید امروز : 1,170
  • باردید دیروز : 5,946
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 7,811
  • بازدید ماه : 7,811
  • بازدید سال : 586,253
  • بازدید کلی : 7,439,070