loading...

مجله اینترنتی کریستال

آخرین ارسال های انجمن
بازدید : 661

 

آموزش ساخت و ترجمه قالب های انجمن رزبلاگ

 

شما کدنویسان عزیز با استفاده از ابزار مترجم قالب های رزبلاگ که توسط خود من ساخته شده می تونید یک قالب رو حتی بدون دانشی که می بایست درباره رزبلاگ و کدهای اون داشته باشید ترجمه و طراحی کنید.

 

در ساخت این ابزار سعی شده هیچ مشکلی در قالب وجود نداشته باشه. اگر مشکلی هم در ابزار دیدید به ما اطلاع بدید تا مشکل رو برطرف کنیم. به همین دلیل شما حتی در 10 دقیقه هم می تونید یک قالب انجمن رو ترجمه کنید و برای مثال قالب صفحه اصلی خودتون رو به قالب انجمن تغییر بدید. و یا این که حتی توی 20 دقیقه یک قالب ساده برای خودتون بسازید.

 

ابزار مترجم قالب های انجمن رزبلاگ

 


 

بقیه در ادامه مطلب...

 

گذاشتن کد قسمت های head و body

 

اکثرا موقع ترجمه و ساخت قالب با استفاده از ابزار من دچار چنین مشکلی میشنکه میگن مترجم قالب هیچ دکمه ای رو نشون نمیده و به جاش متن هست و دکمه هایی مثل دکمه چت روم سازی کار نمی کنه. این مشکل از ابزار نیست این مشکل از این هست که شما دو کدی که می بایست برای ابزار مشخص کنید که کدهایی که باید در head قرار بگیره رو کجا و کد هایی که می بایست در body قرار بگیره رو کجا باید بذاره.

 

گذاشتن این کد ها در قالب ضروری هست و شما می بایست که حتما این دو کد رو در قالب قرار بدید. در صفحه مترجم قالب های انجمن دو کد در بالای قالب آزمایشی گذاشته شده که رنگشون طلایی هست. شما می بایست کدی که مربوط به head میشه رو توی head قالب قرار بدید و کدی که مربوط به body میشه رو در body قرار بدید.

 

توجه کنید که کدی که در head قرار میگیره تگ title ، خوراک rss و بقیه کدها ، استایل ها و اسکریپت هایی که در قالب بابد وجود داشته باشند رو در قالب قرار میده و شما اصلا نیازی نیست که کد دیگه ای رو توی قالب بذارید. فقط کافیست استایل ها و اسکریپت هایی که برای قسمت های جانبی قالب طراحی کردید رو در قالب بذارید.

 


 

جدول های اصلی قالب ها

 

قسمت جدول ها یا همون قسمت اصلی قالب که اصل تفاوت 4 قالب پروفایل ، صفحه اصلی ، پاسخ ها و تالار ها در همین قسمت هست و بدون استفاده از این ابزار ترجمه و ساخت این قسمت ها کار بسیار سختی است ، به آسانی امکان پذیر هست.

 

گذاشتن کدهای پایه

 

در صفحه مترجم قالب های انجمن کدهایی در پایین قالب آزمایشی وجود داره که توضیحات هر کدوم از اون ها با بردن ماوس روی آنها مشخص هست. و شما می تونید به روش دیگه ای کدها رو تغییر بدید و استفاده کنید ولی راه ساده تر این هست که از همون کد استفاده کنید و در آن به دلخواه تغییر ایجاد کنید.

 

کد را از صفحه مترجم قالب های انجمن برداشته و در قالب خود قرار بدید. بعد می تونید کلاس های قالب رو تغییر بدید و به اون استایل های زیبا سازی مثل رنگ پس زمینه و ... بدید. توجه کنید که به tr ها پس زمینه ندید چون ممکنه قالب بد شکل بشه. سعی کنید به td ها پس زمینه بدید.

 

برای فاصله انداختن بین جدول ها و همچنین این که قالب همیشه در وسط صفحه قرار بگیرد (با هر عرضی) می تونید از این استایل برای کل table استفاده کنید تا مجبور به استفاده از br و center نباشید:

 

margin:10px auto;

 

ساخت کادر (border) برای جدول ها

 

جدول هایی که با استفاده از این ابزار ساخته می شوند برای زیبایی بیشتر بهتر است کادر داشته باشند. این کادر کمی با کادر های دیگر متفاوت است.

 

ما برای کل table یک بک گراند برای مثال به رنگ ccc می دیم تا table پس زمینه خاکستری داشته باشه. و میایم برای همه td ها پس زمینه می ذاریم و برای قسمتی که به اصطلاح قسمت body جدول ها اسم گذاشته شده پس زمینه سفید و یا خاکستری کمرنگ و یا هر رنگ دیگه که شما دوست داشته باشید میدیم تا فقط تنها قسمت هایی که در table پس زمینه داشته باشن فواصلی هست که بین td ها وجود داره. این خودش باعث میشه که قالب border داشته باشه. شما می تونید با استفاده از خاصیت cellspacing برای تگ table استفاده کنید تا این فاصله رو برای مثال به 1 پیکسل کاهش بدید تا جلوه ظریفی داشته باشه. البته می تونید این کار رو با CSS هم انجام بدید اما مشکلی که خواهید داشت پشتیبانی مرورگر های قدیمی مثل اینترنت اکسپلورر 8 به پایین هست.

 


 

امکانات جانبی ابزار مترجم قالب های انجمن رزبلاگ

 

این ابزار به شما امکان این که سریع تر بعضی کدها رو استفاده کنید نیز به شما می دهد. برای مثال اگر می خواهید با استفاده از تگ ul یک منو بسازید که لینک ها را درون آن قرار دهید که هم برای سئو قالب تاثیر دارد هم در زیبایی می توانید از کدی که در صفحه مترجم قالب ها گذاشته شده است استفاده کنید و همین طور برای کدهایی که برای فرم جستجو استفاده می شود و یا پنل کاربری اعضای سایت و مکان نمای کاربر و ...

 

درباره
یکشنبه 03 شهریور 1392 زمان : 11:55 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

درباره ما
مجله کریستال پورتال جامع اینترنتی شامل:اخبار،دانلود،تفریح و سرگرمی،اس ام اس،دنیای مد،موسیقی،فیلم و کارتون،کلیپ،نرم افزار و بازی،آشپزی و تغذیه،کودکان و والدین،فرهنگ و هنر،مذهبی،ورزش،بازار،اسرار خانه داری،سلامت،زناشویی،آرایش و زیبایی،گردشگری،روانشناسی،ابزار وب و طراحی،فروشگاه کریستال،دنیای علم وفن آوری و سایر بخشهای مفید که در اینده اضافه خواهیم کرد
اطلاعات کاربری
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1378
  • کل نظرات : 752
  • افراد آنلاین : 70
  • تعداد اعضا : 12322
  • آی پی امروز : 336
  • آی پی دیروز : 415
  • بازدید امروز : 2,144
  • باردید دیروز : 2,396
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 12,816
  • بازدید ماه : 12,816
  • بازدید سال : 591,258
  • بازدید کلی : 7,444,075

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد